Mindful

Ikväll blir det utgång! Det var flera veckor sedan sist.. nästan två månader rättare sagt. Cheeses, kan det verkligen stämma?! Det är bara att konstatera att tiden går verkligen för snabbt. Det är som att den här hösten har varit "månadslös"... den har liksom bara svischat förbi utan att jag märkt av, varken vilken månad eller vecka det varit. Konstigt hur det kan bli. Speciellt med tanke på att mitt jobb bland annat innebär att jag signerar i ett schema där både vecka och månad står, när jag gett medicin till en vårdtagare. Jag borde ju ha superbra koll. Men nu när snön och kylan har kommit så har jag åtminstone insett att nu är det november  Det är lite farligt när det blir så, att tiden bara flyger iväg. Man behöver leva lite mer i nuet... Och det ska väl inte vara så svårt när julen närmar sig? Nej, jag ska verkligen passa på, nu när jag inte har nåt plugg på kvällarna och helgerna, att baka lussebullar, mysa med en kopp varm choklad, åka skidor och ta långa ridturer i kylan. Det ser jag fram emot. Men nu ska jag koncentrera mig på nuet och på att jag ska ut ikväll. Vi kanske ses i dimman!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, gud, konstigt hur det kan bli! Du är verkligen värd att koncentrera dig på nuet! Längtar tills vi ses igen älskling! Puss!:)

2007-11-18 @ 05:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0