08-ornas år

Nu är det verkligen på tiden att jag skriver här i lilla bloggen. Det har varit fullt upp den sista tiden. Jul och nyår har flugit förbi och varit fyllt av släktträffar, jobb och roligheter. Måste erkänna att jag är smått kär i småkusinerna Neo och Isabella. Vilka gullungar!

Julafton firade vi hemma med morbror Ola, Jessica, Isabella och Neo. Jag jobbade 7-12, sen blev det en massa god mat, chokladtryffelfrossa, Kalle Anka, besök av jultomten och en massa paket. Jag fick det jag önskade mig mest: en bokhylla från Ikea (eller ett presentkort rättare sagt..). Väldigt efterlängtat, mitt rum ser ut som ett bombnedslag just nu, efter att jag köpte det nya, mindre skrivbordet. Alla prylar ryms knappt nånstans, så bokhyllan kommer som en räddare i nöden. Sen fick jag några böcker, bland annat Vinterns söta, en kakbok med otroligt smarriga recept. Och så bodyscrub och body lotion med favoritlukten mango. Och så lite annat smått och gott. Mest paket fick nog Isabella, tror att varannat paket var till henne.

Juldagen jobbade jag 7-12 igen och så blev det utgång på kvällen. Rolig förfest hos Frida med party-måstet Buzz. Jag och Hanna var oroliga att vi inte skulle komma in på Balzac, eftersom vi inte förköpt biljetter som alla andra verkade ha gjort. Men vi kom in och det var riktigt roligt. Fullsmockat med folk redan vid 23.. det hör ju inte direkt till vanligheterna..!

På annandagen blev det släktträff hos farbror Gunnar. Det var väldigt kul att träffa kusin Frida, och höra hur det går för henne borta i Stockholm. Hon flyttade ju dit i höstas och pluggar nu naturvetenskapliga basåret. Lite roligt, vi har gått exakt samma linje vi två.. båda läste vi Samhälls Kultur på gymnasiet och så basåret efter det :)

Och nu är det 2008... Nollåttornas år. Stockholmarnas år. Ruskigt ändå, att det snart är 2010. Känns inte alls länge sen millennieskiftet.

Nyårsafton firades i Villvattnet av alla ställen. Jag, Monika, Jenny, Paue och en massa burträskare mitt ute i skogen. Men trevligt var det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0