Nu nalkas Lucia...

Julen närmar sig och jag längtar mer än någonsin. Fransmännen är så snabba med att saluföra julsaker i affärerna. Mmm, chokladpraliner, skumtomtar, pain d'épices - ge mig nu! :) Det är tur att jag ska följa med min tremening Pia som bor här i Nice till en Lucia-uppvisning på söndag. Claudia och Sandra ska också följa med. Det blir kul för dom, de tycker att allt som har med Sverige att göra är gulligt och lite småroligt. Jag kommer frossa i pepparkakor, julgodis och glögg som Pia säger att det kommer finnas.

Vad gäller Carmela, så kommer hon inte ha möjlighet att följa med - hennes pojkvän är här för att fira att hon fyller år imorgon. Men vi ska köpa en riktigt smarrig chokladtårta, eller liknande, i någon av boulangerierna för att fira henne.


Kommentarer
Postat av: Jessica & Ola

Vi har massor av snö och det är riktigt mycket julkänsla här nu! Snön försvinner väl snart, men just nu kan vi njuta iaf! Isabella har bakat pepparkakor idag!

Men du ser ut att ha det väldigt mysigt också! Fina bilder, verkar vara väldigt fint där!

2008-11-22 @ 19:50:45
Postat av: angelica

Vilken tidig lucia :) Jag vill oxå ha glögg!! Måste nog kila ner på ica...

2008-11-24 @ 12:21:35
URL: http://mycketsaft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0