Dagens hojdpunkt

Jag och Carmela har just atit den godaste varma chokladen nagonsin. Som chokladmousse med vispgradde pa. Hur mumsigt som helst! Till pa kopet hamnade vi bredvid ett pensionerat engelskt par som var i Nice pa en veckas semester, sa vi fick en liten pratstund med dom. Engelsman ar sa trevliga! Innan varat supergoda mellanmal var vi och kollade in kladaffarerna i Nice, vi var bland annat in i Hennes & Mauritz som finns har och en annan butik med jattemysiga klader. Dit ska vi ga manga ganger!

Idag pa skolan har vi pratat om skillnaderna mellan olika lander. Bland annat diskuterade vi att Frankrike ar det land dar de har mest semester, medans dom i Kina inte har nagan (betald) semester alls. Valdigt intressant faktiskt att fa reda pa skillnaderna mellan de olika landerna. Vi har fyra kineser i varan klass och jag gillar de verkligen. De ar alltid sa glada, skrattar hela tiden och allt ar sa positivt for dom.

Just nu vantar vi pa Andrea och Claudia for att ga och kopa middag till ikvall. Jag och Carmela funderar pa stekt potatis med agg, typ som pytt-i-panna. Kanske inte sa speciellt, men vi har inte atit potatis pa lange sa det ska bli gott!

Hoppas allt ar bra darhemma!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha ja det har jag:D Har du också haft han?

Jaha okej, det lät ju toppen! Är det svår franska då?

Jag läser matte, biologi och programhantering bara. Försöker få godkänt i matte c så jag kan söka någon ekonomlinje sen:)

2008-09-28 @ 18:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0