Mysande med koalor och kangurus!

Annu tva dagar har gatt i Brisbane! De har spenderats inne i Brisbanes centrum dar de har en konstgjord strand och pooler och pa krokodiljagaren Steve Irvins Australia Zoo. Jag maste saga att det var det haftigaste Zoo:et jag nagonsin besokt, vi fick gosa med bade koalor och kangurus och se en hel dros med andra spannande djur som ar speciella for Australien och andra delar av varlden ocksa. Koalorna luktade eucalyptus, men hade inte alls speciellt mjuk pals som det ser ut att ha. Det hade daremot kangrusarna, typ mjukare an kaninpals till och med! Sota som bara den var bade koalorna och kangrusarna! Sen fick vi se en show dar de matade krokodiler, det var haftgt! Efter ett tag borjade vi dock kanna oss som zombies pga den otroligt starka solen, men det var ingenting jamfort med det andra vi fick uppleva.

Nu har jag foresten antligen bankkortet i mina agor igen. Kanns sa himla skont! Pappa skickade det till Svenska konsulatet har i Brisbane sa igar kunde jag ga och hamta ut det. Gu, var sa nervos att det skulle forsvinna nanstans, men som sagt, nu har jag det!!

Imorgon tio pa morgonen aker vi vidare till Noosa som verkar vara ett jatteharligt stalle!

So long, fellas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0