Shopping, kusiner och Tjejmil

Stockholmshelgen har lidit mot sitt slut (det här inlägget skulle ha blivit publicerat för länge sen, som ni märker, men har inte hunnit förrän nu), vilket innebär att jag har blivit några prylar rikare och plånboken någon tusing fattigare. Har fyndat ett par beiga shorts från Monki, en superdupersnygg Klein-blå västliknande topp med vita knappar, del två i Twilighserien (New Moon), söt anteckningsbok från Pocketshop, jeansfärg, svart topp från H&M, Lancômes oslagbara läppglans Juicy Tubes med hallonsmak på Arlandas Taxfree shop och så lite annat smått och gott.

Men det roligaste har ändå varit att få träffa kusinerna med familj och såklart - springa Tjejmilen. Vi hade ju egentligen tänkt starta i första gruppen, men kom oss iväg från Norrtälje senare än vi tänkt och sen tog bussen in till Stockholm längre tid än planerat. Lite trafikstockning på Östermalm då det var avstängt just på grund av Tjejmilen. Tillslut kom vi oss fram och efter att ha irrat omkring i den ofantliga folkmängden på Gärdet, det är som att befinna sig i en myrstack, bara tusental gånger större, och efter att ha lämnat in ombyteskläder och värdesaker i Kommunal-tältet kunde/hann vi starta i andra gruppen. Ärligt talat tror jag inte att det hade gjort någon större skillnad om vi startat 10 minuter tidigare, det var hur som helst ändå fullproppat med folk. Det var ett soligt Stockholm vi sprang i så jag kunde ha mina korta shorts vilket gör att det känns så mycket lättare att löpa! Målet var att springa snabbare än 50 minuter, så 49 min och 59 sek liksom, då hade jag blivit riktigt glad. Men det var helt omöjligt att annat än småjogga första kilometrarna på grund av trängseln så med tanke på det känner jag mig faktiskt ganska så nöjd med sluttiden 50.31. Att jag kom i mål innan lillasyrran gör ju genast att det känns mycket bättre! Hon har alltid varit den som kommit först andra gånger då vi deltagit i något lopp.


Nu tror jag bestämt att det blir en paus i pluggandet och ut i svampskogen med mam och Jenny.

So looong!

Kommentarer
Postat av: Pauline

Hej Ann!

Vad roligt att ni haft det bra i Stockholm. Och vilken bra tid du fick!! =)



Jo, nu är det så här att jag är väldigt ressugen igen ;), så därför tänkte jag bara höra med dig om du är sugen på att åka iväg? Funderar på exempelvis Sydamerika =D, men är öppen för förslag! Tänker mig i så fall nån gång nästa år. Pluggar du nu eller jobbar du? Om du vill kan du ju adda mig på msn eller skicka iväg ett mail om detta är något som intresserar =) [email protected]

Ha de fint! =)

2009-09-03 @ 13:15:31
Postat av: angelica

Bra jobbat Ann!

2009-09-13 @ 18:54:25
URL: http://mycketsaft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0