Det är natt

Varje dag på jobbet finns det nåt nytt att skratta åt. Som igår till exempel. Då var jag och Britt-Inger hos en lustig tant och städade. Jag satte igång att dammsuga och började med sovrummet. Där, på nattygsbordet, hittade jag en lapp där det stod "Det är natt" med stora bokstäver. Haha, ja, det finns mycket man måste påminna sig själv om. I alla fall som gammal verkar det som ;P

Och så idag var jag och skurade hos en söt gubbe.. men det hade jag typ inte behövt. Han hade så rent hemma hos sig så jag hade i princip kunnat dricka av skurvattnet efteråt.

Det känns så himla konstigt att det är höst och inte gå skola. Ibland cyklar jag förbi skolbussen när jag är på väg till en vårdtagare och tänker att gud vad skönt ändå att slippa pluggandet.. men samtidigt saknar jag det på nåt vis också. Och det jag saknar mest är klasskompisarna. Man har ändå mer gemensamt med dom än med tanterna på jobbet. För det är just vad dom flesta av mina arbetskompisar är - äldre kvinnor som gillar att prata om barnen, barnbarnen, hushållet, blommor och sånt.. Det känns som det är många, många år kvar innan jag kommer tycka sånna samtalsämnen är roande. Men jag trivs ändå. Jag blir några erfarenheter rikare och så kommer jag kunna resa utomlands efter dessa tre, fyra månader :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Usch jag får mardrömmar av namnet Britt-Inger:P

2007-09-14 @ 17:09:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0