Året som gick



Gjorde du något 2008 som du inte gjort förut?

Rest! 2008 har varit resornas år för mig.

Har du något minnesvärt datum?
Inget speciellt datum sådär, utan helheten har varit bra! Eller tja, den 31:a augusti när jag och Monika sprang Tjejmilen var minnesvärt, om jag skulle ta ett datum som jag kommer ihåg mer exakt.

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade inga nyårslöften för år 2008!

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Mina kusiner Anton och Malin blev föräldrar till lilla Knut resp Arvid


Dog någon som stod dig nära?
Nej


Vilka länder besökte du?
Australien, Nya Zeeland, Thailand, England, Schweiz, Hong Kong, Monaco, Frankrike.. himlar vilken lista!

Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Kommer faktiskt inte på nåt.. eller tja, en universitetsutbildning skulle det väl vara dags för :)

Vad var din största framgång 2008?
Att jag vågade lämna trygghets-zonen hemma och åka till andra sidan jorden!

Största misstaget?
Hmm.. kan inte komma på något.. Tja, det skulle väl ha varit att vi inte kollade våra flygbiljetter till Perth mer noggrant innan bokningen, då hade vi bokat ett flyg med mer än 50 minuters incheckningstid i London vilket i sin tur hade lett till att vi inte missade flyget till Singapore och våra väskor kanske inte hade försvunnit. Men gjort är gjort och vi är några erfarenheter rikare istället :)


Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nja, inte direkt, eller inte allvarligt, men i Frankrike hann jag med att vara förkyld tre gånger och hade även både infekterat finger och öga :P


Bästa köpet?
Kan man säga "jorden-runt-flygbiljetterna"? Annars mina blå högklackade stövlar från Nice!

Vad spenderade du mest pengar på?
Flygbiljetter! Dyrt, men helt klart värt det.


Gjorde någonting dig riktigt glad?
Alla nya intryck, roliga människor och härliga tiden i Australien, Nya Zeeland och Thailand

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Leona Lewis - Keep Bleeding
MacDon - Begging You
Maroon 5 - Won't go home without you
Takida - Curly Sue
The Potbelleez - Don't Hold Back

Jason Mraz - I'm Yours
Guru Josh Project - Infinity 2008
och många, många fler

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare, har nog inte varit så avslappnad i mig själv som jag är nu, på länge


Vad önskar du att du gjort mer?

Jag är så nöjd med år 2008

Vad önskar du att du gjort mindre?
Kan inte komma på nåt. Kanske i januari, att jag inte hade behövt oroa mig för att åka iväg till andra sidan jorden, för i själva verket var det så himla roligt


Hur tillbringade du julen?
Hemma med familjen som vanligt


Blev du kär i år?
Halverst :P


Favoritprogram på TV?
Barnmorskorna var bra och Bonde söker fru är alltid gulligt :P Sex & The City upptäckte jag också i år, har aldrig sett det förut.


Bästa boken du läste i år?

Har inte läst speciellt mycket i år, men Lyckan, kärleken och meningen med livet av Elizabeth Gilbert var väldigt bra.

Bästa filmen du såg i år?
Ps I Love You och Mamma Mia! Kan inte välja mellan dom, utan måste ta med båda!


Vad gjorde du på din födelsedag 2008?

Jag åt på Tatung tillsammans med syrran och vännerna

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mer resor :D Att ha fått åka till Sydamerika hade inte varit så dumt!


Vad fick dig att må bra?
Alla roliga och komiska stunder under året


Vem saknade du?
Familjen och vännerna när jag var i Nice

De bästa nya människorna du träffade?
Alla nya människor jag träffat under året har varit intressanta på sina sätt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0