Onsdag

Snart börjar den bästa tv-kvällen på hela veckan; vi sitter alltid bänkade. Först Bonde söker fru och sen Berg flyttar in. Efter det är det Välkommen åter, men vet faktiskt inte riktigt vad jag ska tycka om den serien, lite halvkonstig.

Idag var jag och mamma och åt lunch på Stigs; supergod kycklingsallad med nybakt bröd och currydressing. Sen blev det stan vilket ledde till att jag nu är fyra pocketböcker rikare. Två med författaren Alice Munro som jag för övrigt är jättenyfiken på. Kärlek, vänskap, hat och Nära hem heter dom. Dyngkåt och hur helig som helst skriven av Mia Skäringer följde också med hem. Har redan hunnit börja på Haruki Murakami:s Sputnikälskling och första intrycket är att den verkar väldigt bra. Läs bara början: Den vår då Sumire var 22 år gammal blev hon kär för första gången i sitt liv. Det var en förälskelse våldsam som en tornado som svepte fram över ett vidsträckt slättlandskap. En tornado som vräkte omkull allt i sin väg, kastade upp saker i luften, sanslöst slet sönder dem och krossade dem./.../Föremålet för förälskelsen var sjutton år äldre än Sumire och gift. Dessutom var det en kvinna. Det var där allt började och (nästan) allt slutade. Har aldrig läst nåt av Haruki Murakami tidigare, har bara hört att allt han skrivit ska vara så himla trollbindande (och det verkar, som sett, lovande), förutom den där biografin där han skriver om vad han talar om när han talar om löpning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0