Uppdatering

Känns som det är dags för en liten update här på bloggen. Just nu pluggar jag, efter några om och men, Engelska B1 och Konflikter i världen, två distanskurser via Umeå universitet. Ser fram emot båda väldigt mycket. Konflikter i världen som är en delkurs i Freds och konfliktkunskap A är ett sånt där ämne där man läser kurslitteraturen nästan enbart för nöjes skull. Engelska B1 kunde dock kanske börjat lite roligare än med Shakespeares drama Macbeth. Det intressantaste tror jag blir lingvistiken. Sen jobbar jag ju parallellt med pluggandet. Våran larm-Östen är ju sjukskriven i en och en halv månad så jag hoppar in och jobbar hans 50% på Hemtjänsten och Timmy hoppar in och jobbar hans andra halva som larm-snubbe. Jag har ju blivit inpoolad på Skellefteå kommun nu, så egentligen hade jag velat jobba i stan istället, men när Östens halvtid dök upp så kändes inte det som något dumt alternativ eftersom det är en tjänst på 8-17 varannan vardag. Det är ju ett stort plus att man får jobba åtta timmar när man väl är på jobbet och kvällspass har jag inget emot att slippa. Däremot kan det vara ganska soft att jobba helger, men eftersom de flesta andra är lediga då så är det ju ändå härligast att få vara det själv också.

Ja det var lite news om hur det ligger till för närvarande. Ha det så gött. So long!

Kommentarer
Postat av: MalinSofielarsson

hej, jag är lite nyfiken på hur många timmar du behöver ha för att bli inpoolad? (inom skellefteås kommun) :D

2010-12-10 @ 15:24:15
URL: http://mycketsuburbia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0