Tatung, Ikea och snöyra

Det var jättemysigt på Tatung i fredags. En jättegod middag tillsammans med mina favoriter - det kan ju inte bli bättre :) Alla fick lyckokakor och på min stod det Be on alert for a new opportunity. Tja, stämmer ju ganska bra det.
Efter Tatung for vi till Angelica och spelade Buzz. Sen på Balzac vet jag inte vad som hände. Det var ju nästan tomt där. Trååkigt. Eller så var det jag som blev opeppad. Men förutom det var det en jättetrevlig kväll.

Igår var jag, mamma och Monika på Ikea i Haparanda. Äntligen fick jag min efterlängtade bokhylla! Jag blev så himla nöjd att få min försenade julklapp så jag köpte inte så mycket själv, utan det blev tre färgglada krukor, några matlådor och en nackkudde som kommer bli oumbärlig i flyget på väg till Australien.

Vi gick in en tväris på Fabriksbutiken i Haparanda också. Där fanns mycket fint. Det var nära att jag köpte en genomskinlig Marimekko-skål som var hälften så billig som hemma, men det blev två superfina muggar från Rörstrand istället. Dom var nästan hälften så billiga dom också.



Idag var jag och Monika ute och åkte skidor. Det var skönt att få komma ut och röra på sig efter att ha varit förkyld i en vecka. Överskottsenergin kliade i kroppen. Meeen vilken skidtur det blev. Det var inte plogat nånstans i hela byn så vi fick plumsandes göra vårat eget skidspår i snön. Våran lilla runda som brukar ta dryga timmen att åka, tog idag nästan dubbelt så lång tid. Gissa om det var skönt att få komma in och äta pappas nygräddade pannkakor med grädde och sylt efter det? Mums.


Kommentarer
Postat av: Pallan

Nej jag vet :(
Men ni kommer ha det 100 gånger roligare;)

2008-01-14 @ 23:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0