Hägdabygd

Gissa när jag steg upp imorse? Joo, klockan var så mycket som 02.30. Då bar det av med tre väskor i högsta hugg och iväg med bussen till Sergels torg. Därifrån skulle jag vidare till Centralen, vilket inte alls är någon lång sträcka, ändå fick jag sällskap av en gullig kille som inte ville låta mig gå ensam med risk för att någon "mysko utlänning" skulle komma rännandes efter mig. När vi väl var framme undrade han om jag inte kunde lämna resväskan nånstans så jag kunde följa med ut på Stureplan.. haha, tyvärr gick ju inte det :P

Så nu befinner jag mig alltså djupt inne i de småländska skogarna. Men det kommer nog bli en hel massa flängande. Min moster jobbar inte på hela veckan så imorgon ska vi åka till Växjö och senare har vi planerat att shoppa i Helsingborg, besöka Väla och en och annan tur till IKEA lär det nog också bli i och med att det bara ligger en mil bort.

Idag har det dock varit en lugn dag. Var nyss ute promenad med Maries halvgalna hund Mirra och gissa vad vi fyndade? - Jo, en hel drös med kantareller! Mums, det blir svamp-paj senare:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0