Krax krax

Har lyckats dra på mig en förkylning. Det är alltid lika irriterande, men ska väl snart gå över. Kurerar mig med ingefärs- och citronte.

I lördags var jag, Marie och hennes roliga kompis Lena till Helsingborg och shoppade. Först gick vi en stund inne i det supermysiga centrumet. Ganska trånga gator, inte alls stelt och stort som i Skellefteå. Jag fick Marie att testa sushi och det tyckte hon inte alls var så dumt. Vi hittade en chokladaffär som vi blev helt kära i där de sålde makalöst goda chokladpraliner. Sen åkte vi vidare till shoppingcentret Väla som ligger en bit utanför stadskärnan. Tror att det är en av Sveriges största i sitt slag. Där köpte jag i alla fall en ny resväska (en röd en!), en randig blå-svart top och underkläder på H&M, gott nötgodis och lite annat smått och gott.

Igår for vi på en utflykt till Carl von Linnés hemställe Råshult där de serverade jättegod ekologisk buffé. Sockerärtor, ostar, foccacia, kokta morrötter, pesto, hummus, salami, kantarellsoppa, pannkaka. Jag säger bara mums! Haha, fast det var ju lite chockerande när det började krasa inne i munnen och jag spottar ut en - sten. Kanske är nåt man får förvänta sig när det gäller obesprutad mat, haha ;P

På söndagskvällen spelade jag, Marie och Tim Disney-Monopol. Jag har fortfarande ont i magen av allt skrattande :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0