Hujedamej

Känner mig för tillfället som en riktig husmor! Har efter jobbet hunnit vara och storhandlat, lagat thai-räkor med wokade grönsaker och ska snart göra en saffranspannkaka. Dessutom bakades det chokladmuffins igår som var "to-die-for", men vi lyckades spara några till imorgon då ju mamma, pappa och Eriks föräldrar kommer hit på adventsfika. Det blir mumma! Det ser ut att bli en lugn kväll ikväll, men inte mig emot eftersom det blev rätt så mycket förra lördagen; kände mig bakis i flera dagar efteråt. Varför är det så? När man är utomlands kan man dricka drinkar var och varannan dag och inte mår man någonsin dåligt av det. Det måste va värmen och solen som gör det, det är den enda lösningen jag kan komma på. Nu avslutar jag husmors-skapet (som för övrigt är ett ruskigt begrepp, tur man inte var ung på 50-talet!) med en lååång skön dusch, ansiktsmask, läsning av DN ett tag och sen tv-mys med baby!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0