Piggare

Äntligen, jag känner mig som en människa igen! Ingen feber, ingen huvudvärk och inget magont... thank god. Synd att man inte kunde bli frisk innan helgen, men vad gör man. Fördelen med att vara sjuk är i alla fall att det är fritt fram att bänka sig framför tv:n. Det har varit min plats den här veckan. Igår var dock första dagen då jag orkade se något utan att somna av utmattning, så då blev det en hel del tittande. Först Vid din sida med Julia Roberts och Susan Sarandon. Den var faktiskt bättre än jag minns den, såg den för kanske tio, tolv år sedan. En riktig snörvel-film. Sen var det en gripande dokumentär på tvåan som handlade om en kvinna med tidigare alkoholproblem, Lana, som åkt till Etiopien för att leva och bo en månad tillsammans med en strikt muslimsk folkgrupp. Deras religion förbjuder dom att dricka alkohol så Lana hoppas att tiden med folkstammen ska få henne att helt komma ur sitt alkoholberoende. Det var en ganska så snörvlig historia det också. Ni som skulle vilja se den kan kolla här. På kvällen var jag inte ensam framför tv:n längre, då såg hela familjen The Upside of Anger med bland annat Kevin Kostner i en av huvudrollerna. När Terrys man en dag lämnar henne utan att så mycket som säga farväl, kastas Terry och hennes fyra döttrars liv omkull. Familjevännen Denny, en före detta baseballstjärna kommer in i deras liv och här börjar en komisk och annorlunda affär som påverkar dem alla. Stundtals var det en lite jobbig film, men slutet gör att man blev nöjd. Nog om tv då..

Nu är det inte så länge kvar till Ola, Jessica, Neo, Isabella och Marie kommer och hälsar på. De kommer upp vecka 11, så det är knappt två veckor kvar nu. Det ska bli så roligt, man börjar hinna längta ganska rejält efter dom när man ses så sällan.

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0