Baking

Jag håller för tillfället på och bakar den godaste pajen i världshistorien. Det är en "gammalt" recept som jag fick av en av de sötaste vårdtagarna som vi hade när jag jobbade på Hemtjänsten i Bureå. Jag och Erik var och plockade hallon och blåbär i deras stuga i måndags så det får bli fyllningen. Här kommer en repris av receptet (har haft det här på bloggen en gång tidigare):

Pajen med stort P

150 g smält smör
3 dl mjöl
1 dl socker
1 tsk bakpulver

Blandas ihop till en deg och trycks ut till ett pajskal.

2 dl creme fraiche
1 ägg
3/4 dl socker
1 tsk vaniljsocker
2 dl bär (godast med hallon eller blåbär!)

Hälls ut i pajskalet. Bären strör man över sist.

Gräddas i 175 grader i ca 30 minuter.

Ät å njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0