Godmorgon

Sitter och tuggar i mig salami-smörgåsar till frukost och oj, jag hade nästan glömt hur gott det smakar! Fick ett sådant sug efter just salami igår när jag var en sväng på Konsum. Annars brukar jag ju hålla mig till fisk, kyckling/kalkon och ägg, både för hälsans och miljöns skull, men nu sista tiden har jag fått en fetish för salt kött som typ korv och nu salami. Då tycker jag man ska få unna sig det också, man lever ju bara en gång.

Hade tänkt baka lite innan jag åker iväg på jobb i eftermiddag. Finskt rågbröd närmare bestämt. Önska mig lycka till; har nämligen aldrig provat på att baka med surdeg förut och av det jag fått erfara så brukar rågmjöl klibba och vara allmänt bångstyrigt. Men jag tror det kan bli ganska bra.

So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0