Presque Noel!

Barnslig som jag är som inte klarar av en jul utan julkalender insag jag nyss att jag inte har en aning om arets version. Efter att ha gatt in pa svt:s hemsida fick jag en glad överraskning: komikerna Anders och Mans kommer vara med. Det ska bli kul att se!

Nu har vi fatt hoppa upp en klass igen. Varan gamla lärare Sanchey har slutat pa grund av att han jobbat sa mycket den senaste tiden + att han har personliga problem sa han behöver tid att "vila". Egentligen är den nya klassen en grad för avancerad för oss, men vi kämpar pa och lär oss en massa nya ord varje dag pa grund av det höga tempot. Det svaraste är den muntliga delen, men det andra funkar bra.

Igar klippte jag lugg hos en av grannfrisörerna. För bara 5 euro! Carmela och Sandra ville ocksa göra en förändring sa de färgade haret, men tyvärr blev det rödare än vad dom hade förväntat sig.

Ikväll ska vi ga ut med Roman, Sandra och nagra fler som lämnar Nice imorgon. Kan inte fatta att tiden har gatt sa snabbt, känns som det var bara nagon vecka sedan som Roman berättade att han skulle stanna här i nio veckor.  


I söndags lekte vi lite medans vi väntade pa att tvätten skulle bli klar



Soliga hälsningar!

Kommentarer
Postat av: angelica

Förstår att tiden går fort! det gör den dock inte här hemma ;P

2008-11-13 @ 14:43:54
URL: http://mycketsaft.blogg.se/
Postat av: Ola & Jessica

Hej Ann! Tack för vykortet. Vad roligt att du trivs så bra. Det är skojigt att läsa din blogg också och se vad du är med om. Nu är det väl bara två-tre veckor kvar för dig också eller? Har du redan planerat nästa utlandsresa?! ;-)

Kram på dig från oss alla

2008-11-13 @ 16:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0