Qui vol un oeuf, vol un boeuf

Lucia-firandet i söndags kom verkligen lägligt. Min hemlängtan mildrades några "grader" med hjälp av glögg, Marabou-choklad, ägg- och sillmacka, pepparkakor, saffransbullar och julsånger. Claudia fick med sin kamera några roliga filmklipp med den energiska pensionärs-kören. Haha, ritsch-ratsch-fillibombombom.. :) Största orsaken till att vi for dit, till Cagnes-sur-mer, var ju ändå för att träffa Pia, Cherie och Sara. De är så himla trevliga! Vi kanske hinner träffas en gång till innan jag åker hem, men nu är det inte så mycket tid kvar. Ska lägga in bilder senare från Lucian och det så ni får se.

I lördags var vi en tur till Grasse, som är berömt för sin parfym-tillverkning. Det dumma med alla utflykter här, är att jag blir sa jäklarns åksjuk av bussresorna. Vägarna är milt sagt krokiga. Men Grasse var jättemysigt och jag fick med mig några julklappar hem :)

I fredags köpte jag mina, hittills, dyraste skor... 150 euro, alltsa 1500 kronor. Galet, men de är så underbara: blå med hög klack och ett par söta knappar. Kan kanske kalla det min julklapp till mig själv :) Bild kommer senare, bien sûr!

Nu är det dags för tvättning - sista innan hemgång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0