Torsdag

Alltså vad dagarna går fort då man inte jobbar. Egentligen borde det ju som vara tvärtom. Vet inte vad det är, tror det beror på att man sover längre, eller tja, som den morgonmänniska jag är så vaknar jag redan vid sju, åtta-tiden, men det är ändå senare än när man jobbar och så kan man sitta och äta frukost i all evighet.


Nu har jag i alla fall satt igång och läsa en bok som jag kämpat med sedan ett år tillbaka. Har som inte orkat engagera mig i den förrän nu, men den blir bara bättre och bättre ju mer jag läser så det är ju bra.


Har hittat en utbildning som verkar riktigt spännande, nämligen Civilingenjör Internationell Materialteknik (EEIGM)... De två första åren läses i Sverige, sen läser man tre terminer på ett universitet i Nancy, Frankrike. Efter det finns det möjlighet att få plugga i Barcelona eller Saarbrücken! Problemet är bara att denna utbildning finns i Luleå. Det är liksom inte riktigt drömmen att bo ännu längre norrut. Men måste säga att jag är sugen på utbildningen! Det är ju bara de två första åren som är i Luleå, resten är ju i Frankrike, Spanien eller Tyskland. Annars har jag kollat på lite plugg i Helsingborg och Göteborg också. Var ju till Helsingborg i somras med moster Marie och det är en så himla mysig stad. Jasi, vi får se vart man hamnar, finns mycket att välja på!


Kommentarer
Postat av: Pallan

Haha härligt;D

2009-02-12 @ 23:15:19
Postat av: Ammy

Kom och läs i Lule så ska jag lova att visa dig runt i stan, är en ganska mysig stad detta ändå, och sedan tar det bara ca 1½timma för dig att åka hem.

2009-02-13 @ 09:43:44
URL: http://konstapeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0