It's getting closer

Alla flyg och tåg utom det från Cairns till Sydney betalat. Adapter köpt, ny kamera, tandkräm, deo... väskan nästan färdigpackad. Snorkel-setet längst upp på klädhögen. Det närmar sig nu..!

Igår jobbade jag (hör och häpna!) och fick på köpet två middagar :p Åt ju tidig middag redan där vid klockan tre som jag brukar när jag börjar jobba vid fyra, men när jag kom till jobbet visade det sig att Eva som fyller 60 skulle firas och att jag och Bitte, som skulle jobba kväll med mig, kunde smita från jobbet en halvtimma och äta tillsammans med resten av jobbarkompisarna. Så inte så dumt, vi behövde då inte gå hungriga. På jobbet höll jag på att skrämma slag på ett antal tanter och farbröder när jag berättade att jag ska åka iväg till Australien igen. Men det förstår man ju, inte hade dom sånahär chanser att åka iväg till andra sidan jorden. När de var unga skulle de vara hemma och arbeta, dessutom tog det ju en evighet att ta sig till Australien. Världen har blivit så mycket "mindre" nu.

So long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0