En sista dag

Da sitter jag har pa Sydneys flygplats och vantar pa flyget som ska ta mig till Peking klockan atta ikvall. Darifran aker jag vidare imorgon vid tva-tiden pa dagen. Och pa fredag ar jag antligen framme pa Arlanda tio over fem pa eftermiddagen. Det kandes vemodigt igar att lamna Cairns, det ar en san mysig och laid-back stad, for att inte tala om varmen.  

Sandra och Claudia akte vidare till Alice Springs i tisdags morgon. Det var ett trakigt avsked, vi har verkligen kommit varandra nara under resan och jag kommer sakna varat slams och alla insider-skamt. Framforallt Claudias shark-face och Sandras mouse-face haha :) Men vi har bestamt oss for att ses i sommar nanstans i Europa, det verkar luta mot Berlin, och kanske ocksa kommer de valdgasta Ovre Back under midsommar! :) Sa de tva dagarna utan mina kara resekamrater spenderades mest vid lagunen i Cairns. Jag kopte ocksa de sista souvenirerna, bland annat fem paket med Arnott's Tim Tam, farligt begarliga chokladkakor! Bytte aven hostelrum i tisdags och tva av mina nya rumskompisar var riktigt trevliga sa blev det en sista kvall med utgang i Cairns. Wool Shed igen, det ar ett riktigt bra stalle dar folk dansar pa borden och det spelas superbra musik. Hade dock garna haft med mig Sandra och Claudia ocksa, var inte riktigt samma sak utan dom. Ah, kanns trist att lamna Australien, men lite lattare kanns det nar jag inte har Sandra och Claudia har, utan ar helt sjalv, da kanns det liksom lika bra att aka hem igen. Hoppas dock pa varmt vader i Stockholm och Almhult nu i en och en halv vecka! :) Ska bli kul att traffa slakten :))

Nu ska jag "bara" vanta ungefar tre timmar till, sen gar flyget till Peking.

Soo long!


Kommentarer
Postat av: Angelica

Förstår att det känns jobbigt att åka hem men vi saknar dej ju här hemma :) Nu har vi fått en son i alla fall, 5/5 klockan 22.07 är han född!

2009-05-07 @ 19:10:47
URL: http://mycketsaft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0