Friday, baby

Fick min oktober-lön igår och det var mer än jag någonsin hade kunnat hoppats på! Men också väldigt välförtjänt med tanke på hur stressigt det var att jobba heltid och samtidigt ha heltidspluggandet hängandes över axeln. Många jobbarkompisar var oroliga och undrade hur jag orkade, men jag tyckte inte det var så fasligt; det är överkomligt så länge man vet om att det bara är under någon veckas tid. Inte för resten av livet liksom, det skulle vara outhärdligt. Nu måste jag bara försöka behärska mig med denna lön och inte gå loss för hårt på stan... har ju resande som måste sparas till och med det i åtanke är det faktiskt inte så svårt att tänka sig för en eller två gånger innan ett köp.

Och nu, äntligen, börjar min mage kännas normal igen, den hade nämligen strejk igår. Sura uppstötningar, illamående och bubblig. Mamma hade ju köpt Dahlgrens bageris otroligt goda råglimpa i onsdags och de proppade jag i mig med mycket smör och kaviar på. Men det blev visst lite för mycket för min mjöl-kräsna mage. Idag känns det då tack och lov relativt bra igen, men bara tanken på limp-mackor får mig att vilja spy...kommer dröja ett bra tag tills jag sätter tänderna i en sån nästa gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0