Läslus

Som läsare är jag: Snabb, periodare och kräsen

Som bloggare är jag: Ojämn

Senast lästa bok: De skamlösa av Sisela Lindblom

Senast köpta bok/böcker: De skamlösa av Sisela Lindblom, Jag går bara ut en liten stund av Isobel Hadley-Kamptz, Innan jag dör av Jenny Downham

Favoritdeckarförfattare: Jag är ingen deckar-älskare, men om Stig Larsson (Millennium) räknas som det, så absolut han i sånna fall.

Jag läser allt av: Joyce Carol Oates, Doris Lessing, Selma Lagerlöf, Cecelia Ahern

Jag läser helst inte (genre/författare): Som jag redan nämnt är jag ingen deckar-fantast, inte heller någon poesi-älskare och jag har även lite svårt med science fiction-genren.

Vid hyllan för fackböcker letar jag: Böcker om språk, resemåls-guider, biografier, matlagning/bakning.

Förutom svenska läser jag gärna: Engelska och lättlästa böcker på franska.

Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: New Moon har legat och väntat hur länge som helst på att bli färdigläst.

Högst upp på min bok-önskelista just nu står: Boktjuven av Markus Zusak

När jag går på antikvariat letar jag alltid: Verk av mina favoritförfattare eller engelska klassiker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0